Oavsett var du befinner dig, om du är på jobbet eller hemma eller ute på resa så kan du ta till en andningsövning för att minska stressen och ge hjärnan återhämtning.

Vi behöver bli bättre på att träna vår förmåga att hålla fokus- och uppmärksamhet och denna övning hjälper dig med det. När vi blir bra på att hålla vårt fokus så hjälper vi våra främre pannlober, prefontala cortex att senare kunna prestera.

Prefontala cortex står för vår förmåga att analysera, planera, strukturera, organisera  och dessa delar i hjärnan används frekvent i vårt arbetsliv i dag. Prefontala Cortex behöver pauser och fokusträning.

Övningen är speciellt inspelad till en av mina grupper som jag håller i gruppbaserad coaching för Hållbar Högprestation som pågår under 5 månader.

Förutom 5 fysiska träffar på 2 timmar per gång, så ingår material om hjärnan, stress, återhämtning, träning, rörelse och kost. Deltagarna som är med på denna kurs får väldigt fina resultat på förändrad livsstil, minskad stress och högre effektivitet. Framförallt blir de medvetna om hur de kan arbeta smartare och bibehålla sin energi på ett annat sätt.

Här kan du läsa mer om mina program för Hållbar Högprestation, jag arbetar med föreläsningar, workshops, gruppcoaching och individuell coaching kring området.

http://www.ladenberg.se/foretag

 

Ta hand om dig. Ta regelbundna pauser. Var rädd om din hjärna.

Varmt välkommen att höra av dig om du är intresserad av mer information om mina tjänster. Prenumerera gärna på mitt nyhetsbrev (till höger på sidan) eller följ mig på Facebook eller Instagram (längst ner på sidan)

I kraft och hälsa,

Ellinor